Met liefde gemaakt·To do getipt

Een hartje voor de liefste mama!

Volgende week zondag moederdag.
Vorig jaar – eerste moederdag ever – werd dit gevierd in aanwezigheid van mijn twee beste vriendinnen aangezien manlief ’t land uit was voor zijn werk.
En ja hoor! Dit jaar heb ik het weer steken, helaas.

Maar niet getreurd, deze voormiddag ging ik alvast met zoonlief aan de slag.
Aanvankelijk dacht ik dat het wat raar zou zijn. Een ‘liefste mama’ werkje zelf maken met mijn kleine koning, maar wat was dit fijn! ’t Werkje heeft zoveel meerwaarde gekregen omdat ik met eigen ogen gezien heb hoe vlijtig hij aan’t werk ging!

Uiteraard ga je met een peuter van vijftien maanden geen uren werken aan een knutselwerkje.
Op een twintigtal minuutjes was deze klus geklaard!

Wil je zelf ook gauw aan de slag met peuterlief?
Hieronder een geweldig eenvoudige werkbeschrijving,
omdat we het ons zeker niet moeilijker moeten maken als het gemakkelijk ook kan!

***

Dit heb je nodig

  • Sjabloon van een hart
  • (Gekleurd) tekenpapier
  • Plakband
  • Oude vuilniszak om de tafel te beschermen
  • Verf
  • Oude tijdschriften/reclame blaadjes/…
  • Stempelmateriaal: wijnkurken, sponsjes, watten,…
  • Oud hemdje dat vuil mag worden

***

1° Ik vond een mooi hartjes sjabloon op de site van juf Jannie.
Je kan best onderaan beginnen te knippen, vervolgens het hart uitknippen en daarna kan je het onderaan gewoon weer dicht plakken met plakband

2° Vervolgens plak je er een gekleurd papier onder, zorg ervoor dat er maar een klein stukje van je plakband op het gekleurde papier komt.

 

3° Bescherm je tafel, ik deed dit met een grote vuilniszak die ik telkens opnieuw gebruik wanneer ik knutsel. Plak vervolgens het hartenblad vast aan de plastiek zak waar jouw peuterlief komt zitten.Dit om te voorkomen dat het geverfde blad op de grond terecht komt.

4° Nu is het tijd om peuterlief aan het werk te zetten. Doe verf op een bord, als je dit met meerdere peuters tegelijkertijd  doet raad ik aan om zeker en vast géén breekbaar bord te nemen. Toon een aantal keer hoe hij/zij verf moet nemen met zijn stempel en stempel samen met hem/haar in het hartje. Na een aantal keer kan het zijn dat jouw peuter dit zelfstandig kan doen. Indien niet is het zeker even leuk om samen het hartje vol te stempelen.

5° Wanneer de verf droog is kan je het sjabloon er af halen.

6° Blader samen met je peuter in tijdschriften en reclameblaadjes. Terwijl hij zich amuseert met het doorbladeren zoek jij de letters uit waarmee je bijvoorbeeld “liefste mama” kan maken. Hier was zoonlief nog te klein om de letters vast te nemen en zelf te plakken. Ik plakte dus zelf de letters, maar liet zoonlief er steeds eens over wrijven zodat ze goed vastplakken.

Geef een reactie

