Mama zijn

Ons eerste babysitmeisje

Ik zit bij de tandarts wanneer ik aan dit bericht begin. Op zich niets bijzonders, zij het niet dat zoonlief voor het eerst thuis is gebleven met een babysit. En aangezien mijn tandarts, altijd en zonder uitzondering, veel vertraging heeft, kan ik maar beter iets doen waar ik anders zou niet gauw de tijd voor vind.

Bloggen dus.
Yes!
Wachten bij de tandarts:
I like!

Omdat het de eerste keer is dat we een babysit hebben gevraagd, liet ik haar wat eerder komen, wat uitleggen enzo. Ja, I know, misschien toch een tikkeltje een over bezorgde mama… Maar wauw! In geen tijd had zoonlief geen oog meer voor mij, helemaal in de ban van de babysit en haar duplo verbeelding!

Mijn echtgenoot en ik waren er eigenlijk al een tijdje over bezig, dat we maar eens een babysit moesten zoeken… Even dachten we aan de babysit dienst van de gezinsbond, maar aangezien we soms last minute een babysit nodig hebben vond ik dat ook wat omslachtig.

Of misschien is het eerlijker om te zeggen dat ik toch liever de babysit eerst even kan ontmoeten alvorens ik er zoonlief aan toevertrouw.

Klink ik nu als een over bezorgde moeder?

Ik weet het niet. Mij lijkt het alvast niet zo onlogisch dat je liever op voorhand weet wie er babylief zal instoppen. Nu wist ik op voorhand wie er zou komen en dat ik sowieso met een gerust moederhartje zou kunnen vertrekken. Ik vind het prima zo, ik heb al genoeg stress voor dit tandarts bezoek!

Nu hopen dat zoonlief het een beetje deftig houdt zodat ook zij vindt dat er een klik is en bij regelmaat wil komen babysitten. Het lijkt me wel wat, zo eentje die met plezier komt en waarvan we weten dat we op haar 100% kunnen rekenen.

Maar goed, dit bericht gauw even afwerken eens zoonlief in bed ligt. Stiekem toch blij dat ik hem zelf nog heb kunnen onderstoppen. Niet dat er iets aan de hand was toen ik thuis kwam, integendeel! Alles ging zijn gewone gangetje en toen ik de woonkamer binnen kwam keek zoonlief even op naar mij met een blik “Hoe!? Ben jij nu al terug” en toen dacht ik bij mezelf… Ja, dit zit goed!

Lang leve leuke, lieve babysit meisjes!
En ik mag weer ‘een eerste keer’ van het lijstje schrappen!

Een gedachte over “Ons eerste babysitmeisje

Geef een reactie

