Boek getipt·Zwanger zijn

Op naar de 28 weken!

Tien dagen geleden kreeg onze zwangerschap – toen vierentwintig weken – plots een andere wending. Wat een geplande consultatie zou moeten zijn eindigde in een ziekenhuis opname van een week. Het was een déjà vu dat we uiteraard liever geen tweede keer hadden meegemaakt, maar we zijn al lang blij dat we er tijdig bij waren. De pijnlijke spuiten voor de longrijping van de baby te bevorderen, weeënremmers en uiteraard ook de sexy steunkousen: ook deze zwangerschap blijf ik er blijkbaar niet van gespaard. We werden overspoeld door verschillende emoties en proberen ze – nu nog steeds – zo goed als mogelijk een plaats te geven. Het is nu wel duidelijk dat mijn lichaam niet gemaakt is om een baby’tje negen maanden te dragen. Maar! Gelukkig ben ik intussen terug thuis en zit de baby nog lekker knus in mijn buik! Met de nodige medicatie en platte rust hopen we de eerste mijlpaal van achtentwintig weken zonder complicaties te bereiken. De tweede mijlpaal wordt die van drieëndertig weken om daarna voluit voor de eindspurt te gaan. Geen idee hoe ver die ons brengt.

De gynaecoloog raadde me aan om toch mijn dag te gaan plannen, omdat het anders lange, vervelende en raar maar waar, vermoeiende dagen kunnen worden. Ook wil ik, ondanks de omstandigheden en extra zorgen, echt wel nog zoveel als mogelijk proberen om te genieten van deze zwangerschap.

Ik wil bijvoorbeeld terug actief gaan bloggen! Typen kan ik zonder problemen vanuit mijn zetel en ik weet nog van mijn vorige zwangerschap dat het ook helpt om mijn gedachten wat te ordenen. Om te relativeren. Want geloof mij vrij, zo een volledige dag in de zetel is ideaal om te gaan piekeren en een echte doemdenker te worden!

Ook lezen wil ik wat meer doen! Hiervoor had ik lang “geen tijd” en hé! Laat ons dat nu net hetgeen zijn dat ik nu in overvloed heb. Als eerste haalde ik nog eens mijn Bollebuikenboek van Leen Massy uit de doos.  Ik vond het in de kringloopwinkel, kocht het voor €0,50 en heb het tijdens onze reis door Zweden letterlijk verslonden. Elk moment van rust was ik er in aan het lezen, soms tot ergernis van de echtgenoot. Maar echt, wat een topboek is dit! Echt een aanrader en het leest geweldig vlot!

img_10971

Er liggen nog twee boeken te wachten van Beatrijs Smulders, maar om eerlijk te zijn heb ik nu eerder nood aan boeken die even mijn gedachten verzetten.
Laat dit misschien een oproep zijn om mij enkele goede titels van boeken te bezorgen! Dan stuur ik manlief eens naar de bib!

Morgen ben ik zesentwintig weken zwanger, nog twee weken dus tot aan onze eerste mijlpaal! We plannen alles hier nu week per week en proberen elke dag als een gewonnen dag te bekijken!

2 gedachten over “Op naar de 28 weken!

Geef een reactie

