Kado getipt·Met liefde gemaakt·To do getipt

Liefdevolle confituur

’t Wordt bijna een traditie, maar dit jaar werd het toch iets specialer… Een namiddag volledig gewijd aan het maken van zelfgemaakte confituur met mijn allerliefste zus!

Het werd net dat tikkeltje specialer omdat we voor het eerst confituur konden maken met enkel zelf geoogste fruitjes! Rode bessen à volonté uit de tuin van mijn ouders, aardbeien van de zus en frambozen uit onze tuin. De frambozen hebben we dit voorjaar in onze tuin gezet (twee soorten zomer- en twee soorten herfstframbozen) en we hebben er echt al van kunnen genieten. Niet zozeer van de oogst, maar wel om de jonge plantjes samen met onze twee jarige peuter te verzorgen. Hij vindt het ook geweldig om samen met ons de rijpe frambozen te gaan uitzoeken en te plukken. Dat hij het heerlijk vindt om ze samen met mama en papa te verorberen hoef ik er niet bij te vermelden zeker?

Uiteraard bleef mijn bijdrage voor het maken van de confituur dit jaar wat beperkt aangezien ik me nog steeds moet houden aan strikte rust voor baby lief, maar de korte taakjes die ik al zittend tot een goed einde kon brengen heb ik dan uiteraard ook op mij genomen! Inderdaad, voor de opruim en de afwas stond zuslief E. er helemaal alleen voor. En ook voor het plukken van de besjes. En voor het steriliseren van de potten. En ook voor het koken van de vruchten. En ook, en ook, en ook, en zo kan ik nog een tijdje doorgaan.
De meest lovende woorden zijn dus voor zuslief.

Via de website van Tiense suiker bestellen we nu al enkele jaren op rij onze etiketten voor op onze potten. Je hebt er geen oneindig veel mogelijkheden qua lay-out, maar toch een mooi aantal. De tekst kan je volledig zelf kiezen, waardoor je er toch een originele en persoonlijke touch aan kan geven.
Ook recepten voor andere confituur kan je er vinden!

DSC_0765 copy

De etiketjes zorgen ook voor een leuke toets wanneer je – zoals wij – potjes confituur schenkt aan mensen die je liefhebt!

Sarah

Wij kunnen alvast weer een gans jaar kleine potjes verzamelen en ronselen, want ja hoor! We hebben al goesting om volgend jaar onze traditie verder te zetten!

Geef een reactie

